Monday, March 17, 2008

WeLcOmE tO NR aRcHiTeCt!

Assalamualaikum..

This is my first post since i started my new job. Banyak notes nak post tapi dek kerana aku masih lagi berada dalam tahap culture shock, penulisan blog ini terpaksa ditangguhkan...

Probably korang yang baca blog aku, mesti dah tau aku dah tukar kerja. Sebelum ni aku kerja as a library asisstant tapi sekarang aku dah jadi jr. secretary a.k.a personal asisstant (p.a). Am i proud? Mana ada la..tapi bersyukur sebab finally, ada orang sanggup hired orang yang tak berpengalaman macam aku ni! Kalau dah nama p.a. tu, kerja aku tak lain handle personal bos la. Korang just imagine, aku uruskan personal orang..wajarkah..?ahahahaha..Setakat 5 hari (waktu blog ni ditaipkan) aku kat sini, Alhamdulillah, kerja yang bos bagi, aku boleh handle. Akan tetapi hal yang satu ini, membuatkan aku gelabah yang teramat sangat. Bos suruh aku uruskan pengambilan maid dia...argh..seriously korang, i don't know where to start! File maid dia, aku buka dengan harapan dia boleh proses sendiri..hahaha..aku bukan apa, for those who don't know, aku bukannya terror jalan-jalan kat kl ni. Aku baru terhegeh-hegeh fikir macam mana nak settlekan documentation, otak aku dah pening fikir macam mana nak ke putrajaya dari sini. This is not a big issue..yes, i know but i have never done this before. Another fact about me that you probably should know is, my self-confidence will slowly decrease in this kind of situation. Tak faham ke?Ala, faham-faham sendiri la hor..

I'm still trying to understand my new role as a jr secretary (i prefer this one better..hehe). Personally i think, confidence is the key word. Kalau tak yakin, kerja apa pun, tak boleh nak buat,kan? Alhamdulillah, hari-hari aku muhasabah diri, motivate myself..that's the only way for me to get through this..uhuhu..harapnya aku boleh survive kat sini! :)

No comments: