Wednesday, October 28, 2009

SOaLAn dARi MeLAka


As usual, bila aku tiada idea / inspirasi buat blog, aku minta tolong kawan-kawan bagi idea / inspirasi. Mangsa kali ini ialah a friend that I just met. She likes to ask me loads of things..mostly about myself. So, aku bagi dia peluang tanya aku soalan, and I promised her that I will answer each of her questions truthfully. Here are the questions....

Q: "Kenapa kau garang dengan aku?"
A: "Aku bukan garang dengan kau, kadang-kadang malas nak layan..hahaha"

Q: "Kenapa aku terasa macam susah nak faham kau? Macam mana nak faham kau?"
A: "Aku memang susah nak difahami. So, tak payah buang masa try to understand me ye kawan :) !"

Q: " Boleh tak kalau time kau ada kebengangan, jangan buat muka..senyum je, boleh tak?"
A: " Tak boleh..kalau bengang, aku memang tak boleh senyum. "

Q: "Betul ke kau tak nak jemput aku datang time kau kahwin nanti?"
A: "InsyaAllah..jemput"

Q: "Kalaulah lelaki 46 itu tiba-tiba ajak kau balik Itali & aku pun tiba-tiba ajak kau pergi Mekah, dengan segala perbelanjaan ditanggung, kau nak ikut siapa?"
A: "Mesti la aku ikut lelaki 46 itu. Aku pergi Itali dulu, then fly pergi Mekah..for sure everything fully sponsored kan?..hahahaha"

Q: "Boleh diterima tak kalau aku kata, kau hanya memerlukan sedikit sifat ego. Egocentric & egoist macam tak berapa nak best..sebab kadang-kadang sifat itu boleh lukakan hati orang lain tanpa kau sedari.."
A: "Like I said before, sifat-sifat itu perlu ada..depends pada kita macam mana kita control (kalau boleh control sifat tu). Jaga hati sendiri dulu, before nak jaga hati orang.."

Q: " Aku dah tanya semua orang, tapi kat kau aku tak tanya lagi. Kau sayang aku tak?"
A: " Sayang..aku sayang semua kawan-kawan aku..(confirm kau lagi manja dari aku :p) "

Q: " Yang ni kau memang kena jawab. Kalau aku takde nanti, kau rindu aku tak?"
A: " Rindu la sikit-sikit..(manja betul budak ni..) "

Q: " Agak-agak kau sanggup tak terima pilihan mak ayah kau untuk jadi husband?"
A: " Yup.."

Q: " Aku dah tak tau nak tanya apa dah. Ini adalah soalan terakhir aku. Antara Tom & Jerry, mana satu yang jahat?"
A: "Tom"

I kept my words to you my friend. Thanks for helping me with this blog :D

3 comments:

Ummi Damia said...

Jujurnya soalan kwn awak yang DARI MELAKA ni ye?hiihihihi...

MiSzEniGmA said...

memang..kan dah kate, die mmg byk tny..tp last2 tny pasal tom&jerry, motif tak?haha

Ummi Damia said...

suruh dia keluarkn soalan peperiksaan utk kak ainil pulak?