Wednesday, February 11, 2009

"LiVinG" in a DrEAm



Picture I

Picture II

Picture III

Ok, gambar-gambar di atas bukan aku suka-suka nak upload. Few weeks ago kalau tak salah, aku mimpi berada di satu tempat yang merangkumi gambar-gambar di atas. Ye, aku kadang-kadang sangat obses dengan mimpi, obses dalam erti kata, aku sangat ingin tahu meaning mimpi-mimpi yang aku alami..ye, mimpi mainan lena tapi suka hati aku la nak tau juga kan..ahahaha..

The dream was peaceful. Ok, situasi mimpi seperti berikut..

Picture I: I was on the cliff. It was windy..sangat best, sangat cantik. From the cliff, I could see the wide blue ocean, subhanallah..the view was so amazing. I asked myself, "aku ni kat mana sebenarnya??".
Picture II: The sky was so bright and so blue. It was a beautiful day. It was like a "happy day" for me! Langit tu sangat luas. Bila pandang langit, aku rasa sangat kerdil. Ya-ALLAH, sesungguhnya KAU maha berkuasa..
Picture III: Since when aku jadi "minah bunga"??. I am certainly not..but in my dream, there were tulip. The color was purple. Aku macam duduk di tengah-tengah taman bunga tulip?
Storyline of my dream: So, there I was, on the cliff all by myself, with the most amazing ocean view right in front of me, di bawah langit yang saaaaaaaaaangat cerah dan cantik, plus beautiful and breezy weather, and I was surrounded with purple fresh tulip..it felt like I was living in a painting, a masterpiece perhaps! Aku rasa mimpi tu sangat "refreshing". I woke up with a big question mark.."semalam aku mimpi pegi switzerland eh?". Rasanya, tu soalan pertama la..then, mestilah aku curious nak tahu "mimpi semalam, ada makna ke? makna apa hah..". It was the most beautiful and peaceful dream I had so far this year. Kadang-kadang, scenery macam tu, kita boleh tengok dalam kalendar..kalau korang pernah tengok la..ahaha..haaaaa..siapa ingat iklan Salem?? Lebih kurang camtu la aku rasa scenery dia..(err..ko dah start merepek ni..better ko conclude cepat..oo..aku dah melalut eh?ok..sorry!).
Conclusion: Mimpi di atas berjaya membuatkan aku happy sepanjang hari just by thinking about it. Mungkin mimpi tu, tiada sebarang makna pun..it was just a dream. Cumanya, mimpi tu sangat cantik..best kan, kalau tiap-tiap malam aku dapat mimpi macam ni..mungkin aku boleh tengok kalendar yang ada gambar-gambar macam tu sebelum tidur? (arghhh..ko merepek lagi la..ok-ok..aku nak stop dah ni..huh!). I hope I will dream the same dream tonight.. :) goodnite & sweet dream everyone....















2 comments:

Aeryn mummy aiyris zarra said...

wah, mimpi tu macam dalam filem! hehehehe...

tempat2 yang ada cliff ocean tu ada ke kat malaysia? oversea kan?

MiSzEniGmA said...

ye..kat oversea..motifkan mimpi smp oversea..hahahaha