Tuesday, January 5, 2010

TeNTaNG

Mungkin kerana masih berada di awal tahun yang baru, aku rasa sangat bersemangat untuk hidup. Walaupun tiada sebarang resolusi tahun ini, aku ingin memulakan hidup dengan aura yang positif s.a.h.a.j.a...haha..What is happening to you this time NurulHuda??Entah la..mungkin kerana aku sudah habis nonton "Boys Over Flowers", atau kerana irama rancak dari "The Wondergirls"..jadi aku rasa hidup ini sangat best!haha..

I am thinking about wearing a mascara. Lin cakap, "dah besar dah yong.."..hahaha..When I told my mak about this, she just looked at me without saying a word, I guess the translation is, "buang tebiat pe budak ni..."hahaha..Aku nak pakai yang macam dalam iklan Maybelline ada harimau tu..macam cun,kan? Mata macam mata harimau..mungkin harimau tu lagi cun..hahaha

Aku ingin mendaki Bukit Broga di Semenyih..to watch the sun rise. I don't mind getting up as early as 4 a.m..! I know the climb will be so worth it. I am so full of life, am I?haha..

Aku bukanlah orang yang mampu mengamalkan konsep, happy-go-lucky. I know I can never be that type of person. I can be all bubly, chirpy, happy at one time but not all the time. If I'm upset or pissed off, it is clear for everyone to see. I'm quite good at keeping everything to myself, but to hide my emotions, I haven't master it yet. Rasanya, tak perlu nak sorok kalau aku marah ke, sedih ke, jiwa kacau ke..after all, I'm only human.

Benar, aku ingin optimistik tentang hidup. Benar, aku ingin hidup dengan baik-baik sahaja tahun ini. Benar, aku ingin sedikit perubahan untuk tahun ini. Apa yang aku nyatakan di atas juga, maskara, Bukit Broga dan tentang aku tidak akan menjadi insan yang happy-go-lucky semuanya adalah benar..dan tentang aku sangat bersemangat untuk hidup di tahun baru, juga benar.

Berapa lama semangat ini akan hidup? Aku tidak pasti. Adakah aku akan mula memakai maskara? Tidak pasti. Adakah aku akan menyaksikan matahari terbit dari puncak Bukit Broga? Tidak pasti. Adakah segalanya akan elok-elok sahaja untuk aku tahun ini? Tidak pasti.

Konklusi entry kali ini....we'll just wait and see :)

6 comments:

Kak ainil said...

1) pakai mascara tak nampak sgt perubahan.pakai eyeliner sekali oso can what..amik pakej yg up skit.hehehe

2)kat Semenyih ada bukit meh? how come i dont no?

MiSzEniGmA said...

ha'ah kan..kire sy bt imej emo kan :). ade kak ainil..sy tgk kat 8tv..chantek i tell u :)

kin-takahiro said...

dalam idup ini kita perlu mencuba.. tanpa rasa ingin mencuba takkan datang kepuasan dalam idup.. erti kata lain jika ada keinginan nak melakukan sesuatu yg boleh memberi kepuasan kepada diri kita..maka kita perlu memcuba.sama la juga keinginan nak cuba pakai mascara dan mendaki Bukit Broga di Semenyih.. go ahead.. give a try!!..bukan benda salah pun.. terdapat satu kepuasan jika keinginan dalam diri nie kita tercapai..semua nie perlu dimulakan dengan langkah kehadapan.. kalau sekadar cakap je sampai bila pun takkan berlaku selagi kita tak melangkah kehadapan untuk merealisasikan impian@keinginan kita.

MiSzEniGmA said...

thanks mr. cracker! er..maybe i'll try the mascara sbb nak panjat bkt broga tu cam xde geng..hehee

nurul said...

cepatlah pki twin peh tu upload gamba...ok dak?....xsabar nk tgk nih!!!

MiSzEniGmA said...

baek!..err..pelu ke upload pics pakai maskara ..hahahaa